2013. április 25., csütörtök

Medvehagymás-juhtúrós kockák Neától

A múlt héten Neánál találtam ezt a remek kis receptet. Apróbb változtatásokkal én is megsütöttem, és azt kell hogy mondjam, szuper finom. Nagyon köszönöm Nea.


Hozzávalók:

1/2 kg liszt
1 cs. szárított élesztő (természetesen lehet normál élesztő is)
1 teáskanál cukor
0,5 dl tej
25 dkg vaj
15 dkg juhtúró
10 dkg tehéntúró
1 kis dobozos tejföl
2 tojássárgája
só, kevés őrölt bors
10 levél medvehagyma

a tetejére:

10 dkg reszelt sajt
1 tojásfehérje

Az élesztőt a cukros tejben felfuttatom egy kicsit.  A vajat elmorzsolom a liszttel, majd hozzáadom a 2 féle túrót, a tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt, sózom (figyeljünk oda, mert a juhtúró is sós), borsozom, hozzáadom a nagyon apróra vágott medvehagymát és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Jól kidolgozom a tésztát, majd meleg helyen kb. 1/2 órát kelesztem. Ezután 20 percenként hajtogatom, összesen háromszor. Majd a sütőt 180 fokra előmelegítem.
A tésztát ujjnyi vastagra kinyújtom, kockákra vágom, a tetejüket lekenem tojásfehérjével, és mindegyik tetejére biggyesztek egy csipet reszelt sajtot. A sütőben kb. fél óra alatt megsütöm. 
Bevallom, hogy én még melegen jó párat bekebeleztem, alig tudtam abba hagyni. Jó étvágyat kívánok hozzá.

1 megjegyzés: