2013. május 2., csütörtök

Pulyka réteslapok között

Szeretem a lasagne-t, és ez ihlette az alábbi finomságot is. Lasagne lapok helyett ezúttal rétestésztát használtam, mert az volt itthon, a darált husi pedig ezúttal pulyka volt. És hogy még egyszerűbb legyen a dolog, besamelt sem készítettem. De bátran mondhatom, így is nagyon finom lett.


Hozzávalók:

1/2 csomag réteslap (4 lap - 8 felé vágva)
1/2 kg darált pulykacomb
4 közepes sárgarépa
1 nagy vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
3 evőkanál sűrített paradicsom
1 evőkanál csípős paprikakrém
1-1 csipet rozmaring, kakukkfű, oregánó
só, bors
2 tojás
2 dl főzőtejszín
reszelt sajt


Kevés olajon üvegesre pároljuk az apró kockákra vágott vöröshagymát, hozzáadjuk a felaprított fokhagymát, és a nagy lyukú reszelőn lereszelt sárgarépát. Pár percig pároljuk, majd hozzáadjuk a darált husit. Amikor a husi kifehéredett, mehet hozzá a paprikakrém, a sűrített paradicsom és a fűszerek. Pár percig tovább pároljuk, majd hozzáadunk 1 dl főzőtejszínt. Egyet rottyan, majd lehúzzuk a tűzről, hogy langyosra hűljön. Én itt megkóstoltam, és adtam még hozzá egy kis sót és borsot is.
Egy tűzálló tálat vékonyan megkenünk olajjal, majd a fele adag réteslapot egyenként behelyezem a tálba úgy, hogy minden egyes lapot külön-külön is megkenek olajjal (de csak vékonyan, ecsettel).
Ha a husi már langyosra hűlt, hozzáadok egy egész tojást, és jól elkeverem.
Ráöntöm a  rétestésztára, melyet aztán befedek a rétestészta másik felével. (A réteslapokat ugyanúgy egyenként teszem rá, mint az előbb)
A másik 1 dl főzőtejszínhez hozzáadok egy tojást, jól kikeverem és ráöntöm a réteslap tetejére, melyet aztán megszórok reszelt sajttal. Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöm.
Nagyon finom kis ebéd kerekedett belőle.




2 megjegyzés:

  1. Mekkora zseniális ötlet. Hogy nekem miért nem jutott eszembe??? :D Ja, mert nem vagyok zseni.

    VálaszTörlés
  2. Na-na. Én tudom, hogy az vagy. Ne titkold tovább!!!!!!

    VálaszTörlés