2013. március 3., vasárnap

Tejfölös süti

Nem tudom, hogy más otthonokban hogy van ez, de nálunk muszáj sütinek lennie hétvégén. Most egy olyan sütit készítettem, ami gyorsan elkészül, de a végeredményre várni kell 12-15 órát.


Hozzávalók:

1/2 kg szögletes háztartási keksz
1 l tejföl
3 evőkanál kakaópor (nem cukrozott)
4 teáskanál vaníliás cukor
10 evőkanál kristálycukor (én most folyékony édesítőt használtam helyette)

A tejfölt elosztom kétfelé, majd az egyikbe beleteszek 2 cs. vaníliás cukrot, 3 evőkanál kristálycukrot (én most ennek megfelelő folyékony édesítőt használtam) és 3 evőkanál kakaóport.

A másik adag tejfölbe beleteszek 7 evőkanál kristálycukrot, 2 vaníliás cukrot.

Egy közepes tepsi aljára 1 sor kekszet teszek, majd erre rákenem a fehér tejföl 2/3-át. Ezt befedjük egy újabb réteg keksszel. Erre rákenjük a kakaós tejföl 2/3-át melyre aztán ismét egy réteg kekszet teszünk. Végül a maradék fehér és kakaós réteget tesszük a tetejére felváltva, hogy össze tudjuk vegyíteni egy hurkapálcikával, hogy szép cirmos mintát kapjunk. Ezután sajnos türelmesnek kell lennünk, mert 12-15 órát pihentetni kell a hűtőszekrényben. Ez idő alatt a keksz megpuhul, a tejföl pedig megszilárdul. Így könnyebb lesz felkockázni. Jó étvágyat kívánok mindenkinek, aki kipróbálja.
Egy közepes méretű tepsi aljára1 sor háztartási kekszet teszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése