2013. március 17., vasárnap

Csőben sült gombás tészta

Ha szombat, akkor általában tészta. Nálunk valahogy így alakult. Gyorsan elkészíthető, rendkívül jól variálható, csak legyen elég ötlet és hozzávaló otthon.


Hozzávalók:

50 dkg széles metélt
80 dkg gomba (nálam 40 dkg barna és 40 dkg fehér csiperke volt)
3 nagyobb gerezd fokhagyma
5 dkg vaj
2 evőkanál olaj
1 csokor petrezselyem
1 teáskanál kakukkfű (nekem most csak szárított volt)
1 db brandy
15 dkg reszelt sajt

Besamel-mártáshoz:

10 dkg vaj
10 dkg liszt
kb. 7 dl forró tej (ha van otthon, a tej egy részét helyettesíthetjük főzőtejszínnel is)
szerecsendió, bors

Azzal kezdek, hogy felteszem a tészta főzővizét.
Majd a megtisztított, felszeletelt gombát az 5 dkg vaj és 2 evőkanál olaj keverékén felteszem párolni, majd ha kissé elfőtte a levét, hozzáadom a fele csokor aprított petrezselymet, a felaprított fokhagymát, a kakukkfüvet, sót, a  borsot és a brandy-t. 

Közben elkészítem a besamelt is:

A vaj és liszt keverékéből rántást készítek, majd felöntöm a forró tejjel, ízesítem szerecsendióval, sóval és fehér borssal. Lassú tűzön besűrítem. Én ezután öntöttem hozzá kb. 1 dl tejszínt is.

Közben kifőzzük a tésztát is, és valószínűleg a gomba is elkészül ez idő alatt.

Jöhet az összeállítás:

Ez tűzálló tálat kikenünk kevés vajjal, majd a tésztát összekeverjük a gombával, a besamellel, a reszelt sajt felével és az aprított petrezselyem másik felével. Ezt a keveréket öntöm a tűzálló tálba, majd a sajt másik felével megszóróm a tetejét.

200 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütöm.

Jó étvágyat kívánok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése