2012. október 22., hétfő

Banánkenyér

Ma kipróbáltam Nigel Slater banánkenyerét, mely receptet a Dublin felett az ég c. blogon találtam, melyet ezúton is köszönök a blog szerzőjének.
Kicsit változtattam a recepten. Cukor helyett én 13 dkg glukonont használtam, illetve vanília kivonat helyett 1 vaníliarúd kikapart magocskáit tettem a tésztába.




Hozzávalók:

25 dkg liszt
2 tk. sütőpor
12,5 dkg puha vaj
23 dkg cukor (én ez helyett 13 dkg glukonont és 1 kanál mézet használtam)
3 nagyobb banán (legyen nagyon érett és puha)
1 tk. vanília kivonat (én most 1 rúd vanília kikapart magocskáit tettem bele)
2 db tojás
10 dkg étcsoki

A lisztet és a sütőport összeszitálom, a puha vajat kikeverem a cukorral (ill, ki mit használ helyette)
és a banánt egy villával összetöröm, melyet aztán a vajas keverékhez adok.
A 2 db tojást felverem és ezt is beleöntöm a banános masszába. Majd mehet bele a vanília kivonat vagy a vaníliamagocskák.
A sütőporos lisztet apránként a banános masszához adom, majd a legvégén mehet bele a kisebb darabokra tört csoki is.
Egy püspökkenyérformát kikenek vajjal és kibélelek sütőpapírral és beleöntöm a masszát.
A sütőt 180 fokra előmelegítem, és a sütit bő 1 óra alatt megsütöm. Végezzünk tűpróbát, és ha nem sült át a közepe ez idő alatt, akkor a tetejét takarjuk le sütőpapírral, és süssük még pár percig.
A szeleteléssel várjunk addig, míg kihűl

Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése