2012. október 16., kedd

A kenyér világnapjára

Ma van a Kenyér Világnapja. Ebből az alkalomból én is sütöttem egy cipót, melyet a szomszéd néninek fogok ajándékozni.





 Hozzávalók:

50 dkg kenyérliszt (BL80)
1 evőkanál búzacsíra
3 dl langyos víz
1 cs. szárított élesztő
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
3 evőkanál olívaolaj

A langyos vízbe beleöntöm az olívaolajat és a sót, és jól elkeverem. Majd mehet bele a liszt, melyet át szoktam szitálni. Az átszitált lisztbe belekeverem a búzacsírát is. A lisztkupacra öntöm az élesztőt és a cukrot, majd az egészet elkezdem gyúrni. Amikor elválik az edény falától, akkor cipót formálok, és meleg helyen a duplájára kelesztem.
Ha kész, akkor a gyúródeszkán még egyszer jól átgyúrom, és újra kelesztem.
Közben a sütőt előmelegítem kb.190 fokra.
Ha már forró a sütő, a tésztát sütőzacskóba teszem, és mehet sülni. Kb. 40-45 perc alatt kész.

Isteni illat lengi be az egész lakást. Már ezért is érdemes volt kenyeret sütni.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett. Biztos örül neki nagyon!
    Örülök a blogodnak! Puszi Terike

    VálaszTörlés
  2. hm..., én is kedvet kaptam... ki fogom próbálni hamarosan :)<3

    VálaszTörlés
  3. Szép kenyeret sütöttél, örülhetett a szomszéd néni!

    VálaszTörlés