2013. május 12., vasárnap

Pipicombok hagymás-almás fürdőben fokhagymás burgonyában

Ma megint egy nagyon finom kis ebédünk volt. Nincs vele sok munka, hiszen az előkészületeket még előző este megtehetjük, és másnap csak meg kell sütni a husit és a köretet kell elkészíteni.

Hozzávalók:

1,5 kg csirkecomb
3 nagy fej vöröshagyma
1 nagy fej fokhagyma
1 púpos evőkanál erős darált paprika (pl. Erős Pista)
1 hegyes zöldpaprika
só, bors,
1,5 dl olaj
2 nagyobb alma

Először is páclevet készítünk: 

Az olajhoz hozzáadjuk az Erős Pistát, az apróra vágott zöldpaprikát, a fokhagymanyomón átnyomott fokhagymát, sót és borsot.
A megmosott pipicombokra ráöntjük az olajos pácot, majd hozzáadjuk a felkarikázott, gyűrűire szedett vöröshagymát is. Jól átforgatjuk, hogy a pác minden husit bevonjon, majd jól letakarva betesszük a hűtőbe. Mi most előző este bepácoltuk a husit, és másnap délelőttig bent is volt a hűtőben.

Másnap egy méretes tepsibe tesszük a combokat a páclével és a hagymával együtt, majd 2 db megmosott nagyobb almát felkarikázunk és rátesszük a husikra.
Kb. 180-200 fokos sütőbe tesszük és megsütjük őket.

Köretnek fokhagymás burgonyát készítettem.

Ehhez 1,5 kg burgonyát megpucoltam, felkockáztam és sós vízben félig megfőztem.
Majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem a leszűrt burgonyát.
Kb. 0,5 dl olívaolajat összekevertem 3 nagyobb gerezd, fokhagymanyomón átpréselt fokhagymával, sóval és borssal, és ezt ráöntöttem a burgonyára, melyet jól átforgattam és forró sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.

Íme, ez lett a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése