2013. május 25., szombat

Tavaszi csirkemáj rizottó

Amikor én még kislány voltam.... nem szerettem a csirkemájat, sőt!
Azóta eltelt több mint 25 év és a csirkemáj meg én megbarátkoztunk egymással. Ráadásul a csirkemáj nagyon egészséges, mert sok A és C vitamint, vasat, foszfort tartalmaz. Szóval csirkemájra fel!


Hozzávalók:


35-40 dkg rizs
1/2 kg csirkemáj
30 dkg barna csiperke
45 dkg mirelit finomfőzelék alap (zöldborsó-sárgarépa)
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj
kevés olaj
só, bors, majoránna,
húsleves alaplé a rizshez

A vöröshagymát felaprítjuk, a csirkemájat megtisztítjuk a hártyáktól és egyebektől és felaprítjuk,  a gombát felszeleteljük.
A hagyma felét és a fokhagymát (amit átnyomunk fokhagymanyomón) kevés olaj és a vaj keverékén üvegesre pirítjuk, majd rátesszük a májat, megszórjuk borssal és majoránnával. Néha óvatosan megkeverjük és készre sütjük. Ha kész, félretesszük.
A hagyma másik felét üvegesre pirítjuk kevés olajon, majd mehet rá a felszeletelt gomba, picit pirítjuk, majd mikor elkezd vizet ereszteni, rátesszük a borsó-répa keveréket. Sózzuk, borsozzuk, kevés vizet öntünk alá és fedő alatt készre pároljuk.
A rizst én most húsleves alaplében készítettem el - sajnos nem kaptam rizottó rizst. Amikor már majdnem elkészült, összekevertem a zöldséggel és a májjal és fedő alatt hagytam, hogy együtt párolódjanak tovább. Tálaláskor szórjuk meg füstölt reszelt sajttal.

2 megjegyzés:

  1. Köszi Icusom, ez megint nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Sajna a kép nagyon pocsék, de a fények nagyon rosszak voltak, időm meg nem nagyon volt kivárni a jobb körülményeket.

      Törlés