2013. május 10., péntek

Tejfölös kiflik

Szeretem Limara receptjeit, mert még sosem csalódtam benne. Egyszer-kétszer láttam a tévében, milyen ügyesen gyúrja, tekeri a tésztákat, mint egy művész. Ma ismét tőle hoztam egy receptet, és csak ajánlani tudom, hogy bátran próbáljátok ki.


Hozzávalók:

2 dl tej
2 ek. tejföl
2 ek. burgonyapehely
2 tk. só

4-5 dkg olvasztott vaj
50 dkg liszt
1 tk. cukor
1 csomag szárított élesztő

A hozzávalókból jól gyúrható tésztát készítek, majd letakarva a duplájára kelesztem.
A tésztát 8 egyforma darabra vágom, mindet négyzet alakúra nyújtom.
 Majd Marcsi utasításait követve mindet négyzet alakúra nyújtom, majd az egyik sarkától elkezdem feltekerni. Mikor a közepéig érek, a szemközti csúcstól kicsit nyújtani kezdem, és folytatom a tészta feltekerését.
A kifliket sütőpapíros tepsire teszem, és hagyom, hogy a kiflicskék a duplájára keljenek.
Tetejüket megkenem vizes ecsettel és megszórom nagyszemű sóval. 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöm.
Azt hiszem, gyorsan összedobok egy körözöttet is hozzá...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése