2013. október 17., csütörtök

Parmezános kenyérkém a Kenyér Világnapjára

Idén is készültem a Kenyér Világnapjára. Most egy parmezánsajtos cipót sütöttem.


Hozzávalók:


3 dl langyos víz
2 teáskanál só
3 evőkanál olívaolaj
50 dkg kenyérliszt
1 cs. szárított élesztő
1 teáskanál cukor
1 maroknyi frissen reszelt parmezán

A hozzávalókból tésztát dagasztok (lehet kenyérsütővel is, a megadott sorrendben belepakolva), majd a duplájára kelesztem. 
Ha megkelt, kiveszem a kelesztőtálból, cipót formálok belőle, letakarom, és amíg a sütő felmelegszik, pihentetem a tésztát.
A sütőt kb. 190 fokra melegítem, majd a cipó tetejét bevágom 2-3 helyen, kevés vízzel meglocsolom, és mehet a sütőbe. Aki akarja, teheti nagyobb sütőzacsiba is.
Kb. 40 perc alatt szép mosolygósra sül. Nagyon nehéz volt kivárni, hogy lehűljön és megkóstolhassam. és micsoda illatok voltak a konyhában......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése