2013. február 8., péntek

Tejszínes-vajas formakenyér

Bárki bármit is mond, azért az otthon sütött kenyérnek nincs párja. Teljesen más az íze, mint a boltinak. Nem beszélve arról, hogy milyen finom illatok szállnak a lakásban, mikor sül...
Ma egy tejszínes-vajas formakenyeret hoztam. De természetesen lehet kerek formájúra is sütni. Kinek-kinek ízlése szerint.


Hozzávalók:

220 ml tej
100 ml tejszín
5 dkg puha vaj
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
1 csomag szárított élesztő
50 dkg kenyér liszt

A tejet és a tejszínt meglangyosítottam, beletettem a puha vajat, a sót, majd az átszitált lisztet, a szárított élesztőt és a cukrot. A hozzávalókból tésztát gyúrtam és meleg helyen a kétszeresére kelesztettem. (Amikor nincs időm vagy fáradt vagyok, akkor ezt a munkát a kenyérsütő gépre bízom).
Amikor megkelt a tészta, átgyúrtam és egy kibélelt püspökkenyérformába tettem, és amíg a sütő melegedett, letakarva pihentettem.
Előmelegített sütőben kb. 180-190 fokon 40-45 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése