2013. január 20., vasárnap

Rákóczi túrós

Egyik  kedvencem a Rákóczi-túrós. Mivel a környékünkön még nem találtam egy cukrászdát sem, ahol ízlett volna, úgy határoztam, magam készítem el. A küllemén még sokat kell javítani, de az íze..... Mennyei.


A tészta hozzávalói:

30 dkg liszt
20 dkg vaj v. margarin
10 dkg porcukor
1/2 csomag sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
2 tojás sárgája
reszelt citromhéj
kevés tejföl

A tészta hozzávalóiból jól gyúrható tésztát készítek, folpackba csomagolom, és beteszem a hűtőbe pihenni (1-1,5 órát).

A töltelékhez:

75 dkg túró
3 tojás sárgája
2 cs. vaníliás cukor
20 dkg cukor (én itt most glukonont használtam)
reszelt citromhéj+a citrom leve
5 dkg mazsola (előzőleg rumba áztattam)
1,5 - 2 dl tejföl
2 evőkanál búzadara

kevés baracklekvár

Habhoz:

5 tojásfehérje
15 dkg cukor  v. édesítő (pl. glukonon)

Egy 20 x 30 cm-es tepsit kikenek, liszttel beszóróm és a kinyújtott tésztát beleteszem. Villával megszurkálom, és közepes hőfokon félig megsütöm.
A töltelékhez összekeverem a hozzávalókat.
Kicsit hagyom hűlni a tésztát, majd vékonyan megkenem baracklekvárral, és ráteszem a túrótölteléket. Visszateszem a sütőbe, és addig sütöm, amíg meg nem szilárdul a töltelék (tűpróba).
Közben felverem a tojások fehérjét, és adok hozzá kb. 15 dkg cukrot v. édesítőt. Ezt a habot rákenem a túrótöltelékre, és kisebb hőfokon (kb. 120 fokon) megszárítom. Nagyon finom lett. Jó étvágyat kívánok hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése