2013. január 13., vasárnap

Almás pite

Nem tudom, hogy emlékszik-e valaki a pite-dalra, mely a Virgács c. műsorban volt hallható. Nagyon régen volt, még kisiskolás voltam, amikor utoljára vetítette a televízió. Valamelyik nap eszembe jutott, és hogy kellene már sütni egy finom pitét.
Most olyan időjárás is van kint, hogy jó a fotelba bekucorogni egy tányér pitével. Íme, az én almás pitém:

Hozzávalók:
(40 x 30 cm-es tepsihez)

60 dkg liszt
40 dkg vaj (vagy margarin)
16 dkg porcukor
csipet só
1 cs. sütőpor
3 kisebb tojás sárgája
tejföl

A lisztet összeszitálom a porcukorral és sütőporral, majd mehet bele 1 csipet só. Ezután belemorzsolom a vajat, majd beleteszem a tojássárgáját és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjak.  Én ezután folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe pihenni.

Töltelék:

kb. 2 kg alma
1 citrom reszelt héja és leve
2 evőkanál porcukor
2 cs. vaníliás cukor
fahéj ízlés szerint
3 tojás fehérje habbá verve

Én a töltelékhez az almát nem reszelni szoktam, hanem vékony szeletekre vágom, és meg szoktam kicsit párolni. A vékony szelet almákat meglocsolom a citrom levével, megszóróm a porcukorral, a vaníliás cukorral, a fahéjjal és a reszelt citromhéjjal és gyenge tűzön megpárolom. Ha elfőtte a levét, lehúzom a tűzről és megvárom, míg kihűl. Majd a 3 tojás fehérjét habbá verem és belekeverem az almatöltelékbe.

A tepsit kikenem margarinnal, megszóróm kevés liszttel és a tészta felét kinyújtom, belesimítom a tepsibe. A tésztát megszóróm kekszmorzsával vagy kevés zsemlemorzsával. Rásimítom az almatölteléket, majd ráteszem a tészta másik felét. A tészta tetejét megkenem tojással és megszóróm vaníliás cukorral. Közepes lángon arany színűre sütöm. Nagyon finom még másnap is.

És aki szeretné megismerni a pitedalt, íme:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése