2012. november 24., szombat

Spenótos-márványsajtos penne

Ha nagyon gyors és finom ebédet szeretnénk, ez mindig tuti befutó....és van benne a kedvencemből, a márvány sajtból. 
Pár éve minden héten volt egy recept Buday Péter mesterszakácstól a Helyi Téma c. lapban. Szorgalmasan gyűjtögettem őket, és ki is próbáltam a legtöbbet. Ma az egyik tésztás finomság került az asztalra.


Hozzávalók:

50 dkg penne tészta
6 gerezd fokhagyma reszelve, vagy fokhagymanyomón átnyomva
20 dkg spenót (én most bébispenótot vettem)
1/2 dl olaj (én kevesebbet használtam)
2,5 dl főzőtejszín
20 dkg márvány sajt v. gorgonzola
só és bors

A mártás nagyon gyorsan elkészül, ezért azzal kezdünk, hogy feltesszük a tészta főzővizét.
Közben előkészíthetjük a spenótot. Mi most bébispenótot vettünk, ezért nem volt vele sok dolgunk, de ha "felnőtt" spenótot veszünk, akkor a szárát szedjük le. A spenótot megmossuk, és papírtörölközővel megszárítjuk őket. A fokhagymát megpucoljuk, illetve a sajtot is odakészítjük. Esetleg apró kockákra darabolhatjuk. Ha felforr a víz, beleöntjük a tésztát, és hozzákezdünk a mártáshoz. Egy magas falú serpenyőben megmelegítjük az olajat, majd beledobjuk a spenótleveleket és kb. 1 percig fonnyasztjuk őket. Ha összeestek a levelek, akkor beletesszük a reszelt v. átnyomott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk és felöntjük tejszínnel, majd belemorzsoljuk a sajtot is. Ha a sajt felolvad a tejszínben, el is zárhatjuk a lángot alatta. A kifőtt tésztára öntjük, és már ehetjük is.
Jó étvágyat kívánunk hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése