2013. szeptember 26., csütörtök

Mákos süti

Itt az ősz, és az ember lánya egyre többször szorul a lakásba. Ilyenkor jólesik egy finom süti a délutáni tea mellé. Most ismét egy gyöngyszemet hoztam a mákos kedvenceim közül. Fogadjátok szeretettel.


Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
25 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 db tojássárgája
1 dl tej
1 teáskanál kristálycukor
2 dkg élesztő
1 kávéskanál élesztő
1 cs. vaníliás cukor
Kb. fél dl. tejföl

A töltelékhez:

30 dkg darált mák
15 dkg cukor
2 dl forró tej
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál méz
10 dkg mazsola (pár órára beáztatjuk a rumba)
1 dl rum
1 teáskanál őrölt fahéj
2 db tojásfehérje
10 dkg baracklekvár v. szilvalekvár

a lekenéshez: 1 tojás

A töltelék elkészítésével kezdünk:

A mákot összekeverjük a cukorral, a fahéjjal és a forró tejjel. Majd hozzáadjuk a rumba áztatott mazsolát és a mézet is, valamint a reszelt citromhéjat. Majd félrerakjuk, hagy pihenjen.
Ha langyosra hűlt, hozzáadjuk a tojásfehérjék keményre vert habját. 
A tésztához az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, melybe egy teáskanál cukrot keverünk. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a porcukorral, a vaníliás cukorral, majd elmorzsoljuk benne a vajat. Ha felfutott az élesztő, hozzáadjuk azt is, majd mehet bele a 2db tojássárgája is. Annyi tejfölt adjunk hozzá, hogy jó gyúrható tésztát kapjunk. Majd a tésztát 3 felé vesszük, és egyenként kinyújtjuk őket.
Kikent, kilisztezett tepsibe tesszük az első lapot, melyet vékonyan megkenünk a lekvár felével. Erre rákenjük a töltelék felét. Majd befedjük a második lappal, azt megkenjük a lekvár másik felével, és a lekváros rétegre rákenjük a máktölteléket. Jöhet a harmadik tésztalap is. A tetejét megkenjük felvert tojással. 
A sütőt 170 fokra melegítjük, majd kb. 45 perc alatt készre sütjük. Porcukorral meghintve kínáljuk.

4 megjegyzés:

  1. Isten ez a süti, és szuper lett a fotó is.
    Jaj, nagyon megkívántam. Gyönyörű! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Tudod, nagy mákrajongó vagyok...

      Törlés
  2. Nem vagy egyedül a mákrajongásban, én szintén óriási mák őrült vagyok. A töltelék isteni finom. Vittem! Köszi!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Örülök, hogy nem vagyok egyedül a mákimádatommal.

      Törlés