2015. július 16., csütörtök

Málnás-ribiszkés túrótora

Múlt hét végén sütöttem egy könnyű málnás-ribiszkés túrótortát. Mivel nagyon sok ismerősöm kérte a receptet, ezért inkább felteszem a blogra. Íme, fogadjátok sok szeretettel:


Hozzávalók:

1/2 kg tehéntúró
2 db nagy v. 3 db közepes tojás
4 dl tejföl
1 rúd vanília magocskái
1 citrom reszelt héja
7 dkg kukoricaliszt
12 dkg xilit v. egyéb édesítő (én most Canderel port használtam)
15 dkg gyümölcs (málna, ribizli, szeder stb.)
kevés vaj a forma kikenéséhez.


A túrót kikeverjük a tojással és a tejföllel, majd hozzáadjuk a vaníliát, a citrom reszelt héját és az édesítőt, és jól elkeverjük.
Egy kerek piteformát v. tortaformát kikenünk vajjal, majd kibéleljük sütőpapírral. (Én most szögletes formát használtam, és elég nagyot. Ezért kissé lapos lett a sütim.)
A formába szórjuk a gyümölcsöt, majd ráöntjük a masszát.
165 fokon, kb. 1 órát sütjük. A formában hagyjuk kihűlni, majd kifordítjuk egy tálra, és lehúzzuk róla a sütőpapírt. Így most a gyümölcsök lesznek felül.
Szeletelve tálaljuk.
Jó étvágyat kívánok.

Az eredeti recept a Fűszer és lélek blogon található.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése