2014. október 5., vasárnap

Muffin

Ezer meg egy éve nem készítettünk muffint, pedig olyan egyszerű, és ezerféleképpen lehet variálni. Nálunk ma ez volt a vasárnapi nasi.



Hozzávalók:

4 db tojás
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
25 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
1 tábla étcsokoládé
kandírozott narancshéj
kakaópor
kevés tej

A porcukrot jól kikeverem a margarinnal, majd egyenként belekeverem a tojások sárgáját. Hozzáadom a lisztet, melybe előzőleg már belekevertem a sütőport is. Ha túl sűrű lenne a tészta, egy kevés tejjel lazítom.
Majd habbá verem a tojásfehérjéket és óvatosan belekeverem a tésztába azt is. Ennél a pontnál megtehetem azt, hogy a tésztát kettéveszem, - mint ahogy most én is - és az egyik felébe keverek egy evőkanál kakaóport. Az étcsokoládét apróra töröm, és mind a két tésztába teszek. Ha csak egyszínű a tészta, akkor mind mehet bele. Majd egy púpos evőkanál narancshéjat is teszek a tésztába. A formát kibélelem a muffinpapírral, és beleadagolom a tésztát. Én 160-170 fokon szoktam sütni, kb. 25 percig. Persze ez függ a sütőtől is. Végezzünk tűpróbát, az a biztos.
Nagyon finom, egy pohár tejjel kitűnő vacsi is lehet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése